Envelope Icon ליצירת קשר < חזרה לבלוג

בלעדי: כל הדרכים למיתוג עסקי שעובד

מיתוג עסקים

מיתוג עסקים הוא בעצם מעטפת עסקית תדמיתית ויזואלית, לעיתים היא מלאה, לעיתים חלקית. לא משנה מה סדר גודל המיתוג או סדר גודל העסק, יש להיצמד למספר עקרונות ותהליכי עבודה שונים, גם במיתוג לעסקים קטנים וגם אם במיתוג לעסק בינוני (במיתוג לעסק גדול זה קצת שונה).

תהליך מיתוג עסק מתחלק לרוב ל-3 חלקים עיקריים להלן:

ראשית – ניתוח והבנה

ראשית, תמיד בתחילתו של מיתוג עסקי מכל סוג וסדר גודל, יש להבין מהו המותג, או, מה הוא המותג אליו אנחנו רוצים שייהפך העסק. יש להגדיר את חזון המותג, מה ההבטחה שלו כלפי הצרכן לפני תחילת התהליך.

לאחר שהגדרנו את את חזון החברה בצורה מינימלית, יש לאסוף כמה שיותר נתונים אשר יעזרו לנו להבין את המשך עבודתנו בתהליך מיתוג עסקים, יש לאסוף נתונים כגון: מי קהל הלקוחות הרצוי ומי הוא המצוי, מה הן החולשות ומה הן היתרונות של המוצר או השירות, מה לקוחות או צרכנים בכלל חושבים על המוצר באופן כללי, איך הם מגיבים לו ומה הם מרגישים בקשר אליו.

לאחר איסוף הנתונים מגיע שלב התובנות, בו אנו מגדירים את מטרות המיתוג ואיך נבצע מיתוג עסקים יעיל ואפקטיבי ככל האפשר בהתאם לקריטריונים ש"יצקנו" אל תוך תוכנית המיתוג.

ביצוע וקריאייטיב

השלב השני בתהליך מיתוג עסק הוא ביצוע, זהו השלב בו הסטודיו והלקוח מעמידים על כל התובנות מול העיניים ומתרגמים אותם לצבע, צורה וכיתוב. חשוב מאוד ליישם את העקרונות אשר נקבעו בשלב הקודם על מנת לייצר מיתוג לעסקים חד, מדויק ויעיל.

מיתוג עסקים שונים – צרכים שונים. לכל עסק תוצרים משלו, לדוגמה: לעיתים אין צורך בניירת משרדית למסעדה, או לחלופין, אין צורך בתחתית בירה למשרד עורכי דין, אלא אם כן הלקוח ביקש לצאת קצת מהקופסא 🙂

שלב זה מכיל בתוכו מספר לא מבוטל של ישיבות קריאייטיב וסיעור מוחין, מספר רב של שעות עיצוב ו"פינג פונג" של עשרות עיצובים בין צוות המעצבים ולבין מנהל הקריאייטיב, לאחר קריאה ומחקר מקיף של מסמך אסטרטגיית המיתוג, מנהל הקריאייטיב יסנן עבור הלקוח את תוצרי הסטודיו הפחות רלוונטיים וינחה את צוות המעצבים על מנת להגיע למיתוג אופטימלי, רלוונטי ואיכותי ככל אפשר.

הפקה והטמעה

השלב האחרון בתהליך מיתוג לעסק הינו שלב ההטמעה של תוצרי המיתוג בעסק, לאחר שניתחנו, הגדרנו, המצאנו ועיצבנו – הגיע הזמן להשתמש בפרי המחשבה והיצירה.

ההפקה היא בעצם ייצור של התוצרים בשלמותם, לדוגמה אם בתהליך המיתוג עוצבו שלטים – יישלחו הם להדפסה, הפקה והעלאה לשטח מדיה או התקנה בבית העסק. אם עוצבה חבילת ניירת משרדית – תישלח היא לבית הדפוס המתאים ביותר על מנת לספק לארגון כלי עבודה משרדיים ממותגים.

גם לגבי דיגיטל – אם בתהליך המיתוג לעסקים יש צורך באיפיון ועיצוב אתר אינטרנט, נתחיל בתהליך הפיתוח על מנת לעלות לאוויר בהקדם האפשרי.

תהליך ההטמעה יכלול הפקה והדפסה של התוצרים, הטמעה בבית העסק במספר תצורות ואופנים כגון הצגת המיתוג והניראות החדשה בפני עובדי החברה, דאגה להימצאות החומרים השיווקיים והניירת הממותגת בבית העסק, להעביר לסוכני המכירות את העזרים השיווקיים שלהם, מצגות, מחירונים, הסכמי עבודה ממותגים ועוד.

תהליך מיתוג לעסקים הינו תהליך אשר חייב להיות מדויק, מדוד, מקצועי ואין להתפשר על מיתוג איכותי.

כמו סוכן מכירות שמשקיע בניראות ובייצוגיות שלו, כך גם העסק שלך חייב להכיל את העקרונות שלו מבחינה ויוזאלית וחייב להביא איתו מסר ברור ו look and feel קונקרטי.

מיתוג עסקים

מיתוג עסקים הוא בעצם מעטפת עסקית תדמיתית ויזואלית, לעיתים היא מלאה, לעיתים חלקית. לא משנה מה סדר גודל המיתוג או סדר גודל העסק, יש להיצמד למספר עקרונות ותהליכי עבודה שונים, גם במיתוג לעסקים קטנים וגם אם במיתוג לעסק בינוני (במיתוג לעסק גדול זה קצת שונה).

תהליך מיתוג עסק מתחלק לרוב ל-3 חלקים עיקריים להלן:

ראשית – ניתוח והבנה

ראשית, תמיד בתחילתו של מיתוג עסקי מכל סוג וסדר גודל, יש להבין מהו המותג, או, מה הוא המותג אליו אנחנו רוצים שייהפך העסק. יש להגדיר את חזון המותג, מה ההבטחה שלו כלפי הצרכן לפני תחילת התהליך.

לאחר שהגדרנו את את חזון החברה בצורה מינימלית, יש לאסוף כמה שיותר נתונים אשר יעזרו לנו להבין את המשך עבודתנו בתהליך מיתוג עסקים, יש לאסוף נתונים כגון: מי קהל הלקוחות הרצוי ומי הוא המצוי, מה הן החולשות ומה הן היתרונות של המוצר או השירות, מה לקוחות או צרכנים בכלל חושבים על המוצר באופן כללי, איך הם מגיבים לו ומה הם מרגישים בקשר אליו.

לאחר איסוף הנתונים מגיע שלב התובנות, בו אנו מגדירים את מטרות המיתוג ואיך נבצע מיתוג עסקים יעיל ואפקטיבי ככל האפשר בהתאם לקריטריונים ש"יצקנו" אל תוך תוכנית המיתוג.

ביצוע וקריאייטיב

השלב השני בתהליך מיתוג עסק הוא ביצוע, זהו השלב בו הסטודיו והלקוח מעמידים על כל התובנות מול העיניים ומתרגמים אותם לצבע, צורה וכיתוב. חשוב מאוד ליישם את העקרונות אשר נקבעו בשלב הקודם על מנת לייצר מיתוג לעסקים חד, מדויק ויעיל.

מיתוג עסקים שונים – צרכים שונים. לכל עסק תוצרים משלו, לדוגמה: לעיתים אין צורך בניירת משרדית למסעדה, או לחלופין, אין צורך בתחתית בירה למשרד עורכי דין, אלא אם כן הלקוח ביקש לצאת קצת מהקופסא 🙂

שלב זה מכיל בתוכו מספר לא מבוטל של ישיבות קריאייטיב וסיעור מוחין, מספר רב של שעות עיצוב ו"פינג פונג" של עשרות עיצובים בין צוות המעצבים ולבין מנהל הקריאייטיב, לאחר קריאה ומחקר מקיף של מסמך אסטרטגיית המיתוג, מנהל הקריאייטיב יסנן עבור הלקוח את תוצרי הסטודיו הפחות רלוונטיים וינחה את צוות המעצבים על מנת להגיע למיתוג אופטימלי, רלוונטי ואיכותי ככל אפשר.

הפקה והטמעה

השלב האחרון בתהליך מיתוג לעסק הינו שלב ההטמעה של תוצרי המיתוג בעסק, לאחר שניתחנו, הגדרנו, המצאנו ועיצבנו – הגיע הזמן להשתמש בפרי המחשבה והיצירה.

ההפקה היא בעצם ייצור של התוצרים בשלמותם, לדוגמה אם בתהליך המיתוג עוצבו שלטים – יישלחו הם להדפסה, הפקה והעלאה לשטח מדיה או התקנה בבית העסק. אם עוצבה חבילת ניירת משרדית – תישלח היא לבית הדפוס המתאים ביותר על מנת לספק לארגון כלי עבודה משרדיים ממותגים.

גם לגבי דיגיטל – אם בתהליך המיתוג לעסקים יש צורך באיפיון ועיצוב אתר אינטרנט, נתחיל בתהליך הפיתוח על מנת לעלות לאוויר בהקדם האפשרי.

תהליך ההטמעה יכלול הפקה והדפסה של התוצרים, הטמעה בבית העסק במספר תצורות ואופנים כגון הצגת המיתוג והניראות החדשה בפני עובדי החברה, דאגה להימצאות החומרים השיווקיים והניירת הממותגת בבית העסק, להעביר לסוכני המכירות את העזרים השיווקיים שלהם, מצגות, מחירונים, הסכמי עבודה ממותגים ועוד.

תהליך מיתוג לעסקים הינו תהליך אשר חייב להיות מדויק, מדוד, מקצועי ואין להתפשר על מיתוג איכותי.

כמו סוכן מכירות שמשקיע בניראות ובייצוגיות שלו, כך גם העסק שלך חייב להכיל את העקרונות שלו מבחינה ויוזאלית וחייב להביא איתו מסר ברור ו look and feel קונקרטי.

יצירת קשר

השאר פרטים

וניצור איתך קשר בהקדם.

פרטי התקשרות

ניתן גם ליצור קשר טלפוני או לשלוח דוא״ל