האם הודאה בריקול פועלת לטובת מיתוג עסקי? | אלפא מיתוג עסקי | הכל מתחיל במיתוג

בחודשים האחרונים אנו שטופים בהודעות ריקול מטעמם של חברות מרכזיות במשק הישראלי, המבקשות להימנע מרכישת המוצרים שלהם עקב אי אילו ליקויים מסוגים שונים.

האם ריקול עושה טוב למיתוג עסקי או שהסתרתו תורמת יותר למותג?

ממחקר שנעשה נבנו 2 דוחות פיקטיביים של חברה על כישלונה הכלכלי. בדו"ח הראשון היא ציינה מהן הסיבות הפנימיות של החברה שהובילו אותה לקבלת שורה של החלטות שגויות ומשום כך היא נכשלה.

בדו"ח השני לא לקחה החברה את האחריות לכישלון והאשימה בכך את המשק, הבורסה והלך הרוח בשווקים.

יש לציין כי הדו"ח אשר הציג  ליקויים שנבעו מאסטרטגיה לא נכונה, התקבל באופן הרבה יותר חיובי אצל משתתפי המחקר מאשר הטלת האחריות על גורם אחר מחוץ לחברה.

מיתוג לוקח אחריות על כישלון!

הודאה בכישלון אסטרטגי, כלכלי או אחר של חברה וריקול לטובת הצרכנים הם פעולות שנעשות לגבי מיתוג עסקי. כל חברה שהיא מותג לא תרשה לעצמה להעלים מעיני הציבור ליקוי כלשהו שגורם לה לעשות ריקול ולא לדווח לציבור על הסיבה האמיתית בגללו אריזות החומוס שלה לא הגיעו למדפים. העלמת מידע נתפסת כניסיון "למרוח" להטעות ולהכשיל ואילו החברות שהודו בטעות ולקחו עליו אחריות הראו עלייה במניות שלהם שנה אחרי כישלונן.

הודאה באחריות נתפסת בעיני הצרכנים ולא רק בעיניהם אלא גם בעיני המשקיעים בבורסה, חברי הדירקטוריון ועוד כצעד בוגר ואחראי שמראה מקצועיות ורצינות של חברה לעומת הטלת האחריות על גורם אחר שמצביעה על חוסר שליטה וחוסר יכולת ניהול עצמאית. חשבו על קידום אורגני בגוגל. שהוא מצליח אתם מקום ראשון בתחום שלכם. וזה בדיוק כמו מיתוג טוב. הכי טובים בתחום שלכם!

שירות לקוחות של מותגים לוקח אחריות!

שימו לב כיצד שירות לקוחות של חברות משתנה מחברה שמייצגת מותג לחברה שאינה מיתוג עסקי. אם יצא לכם לפנות לחברה כזו הרי שמהר מאוד תגלו שגם שירות הלקוחות שלה סובל מעממיות וחוסר יכולת להתרומם מכישלון. כאשר פונים למחלקת שירות לקוחות של חברה שהיא מיתוג עסקי, המיתוג מתחיל כבר מהטלפון הראשון, מההתייחסות לבקשה ובהמשך ממתן הפיתרון.

שירות לקוחות של מיתוג עסקי תתנצל בפני הלקוח, תודה בטעות, תזמין אותו לפיצוי וגם תתשאל אותו על שביעות רצונו מהשירות שקיבל. שירות לקוחות של חברה או עסק שאינם משווקים מיתוג, יערים קשיים כולל התחמקות וחוסר לקיחת אחריות כבר מהרגע הראשון והרבה פעמים לא יודה בטעות ויעביר אותה גם ללקוח עצמו.

מיתוג לא פועל רק על המוצר עצמו, מיתוג הוא מעטפת רחבה שכוללת מתן תשומת לב ללקוח החל מרגע הרכישה ועד שגילית שהכפתור של מכונת הכביסה לא עובד. לקיחת האחריות תהיה מהירה והשירות גם יפצה את הלקוח בגין עוגמת נפש.

סגירת תפריט