עולם המיתוג בעיני הצרכן! | אלפא מיתוג עסקי | הכל מתחיל במיתוג

מיתוג יש לומר אי אפשר להחליף במיתוג אחר. כלומר- הצרכן מודע לבחירת המותג שלו וגם אם יוצע לו תחליף של מיתוג אחר, הוא לא יקפוץ על זה.

הראייה הכי חותכת לכך שאנשים אוהבים מותגים ושאי אפשר לתת להם אחרים במקומם, היא מצבם של המותגים הפרטיים ברשתות.

הכול בעצם החל אחרי המחאה החברתית. סל המזון הצטמק, אנשים קנו פחות מוצרי פרימיום ורשתות השיווק ראו כי טוב, הנה נוצרה הזדמנות להחדיר לשוק מותגים פרטיים בעלויות מוזלות.

אבל הניסיון הזה לא ממש צלח. לעומת מי שלא קונה מוצרי פרימיום יש רבים אחרים שלא מחליפים אותם. יתכן ובעתות מצוקה הם ירכשו פחות, אבל לא ילכו על מותגים פרטיים.

שנת המחאה הצרכנית- מכירות של 5.6%!

קידום בפייסבוק עוזר אך בשנת המחאה הצרכנית 2011, עמד המותג הפרטי על נתח שוק של 5.6% ושנה אחר כך הוא נבלם והראה נתון דומה . כלומר- לא הייתה צמיחה, אבל גם לא הייתה נסיגה.

עפ"י נתוני המחקר של חברת סטורנקסט התחום היחידי בו הצליח המותג הפרטי לתפוס נתח שוק היה בתחום טיפוח וניקיון הבית עם 12.7% מהמכירות. בתחום המזון ובתחום המשקאות לא ניכרה שום צמיחה ובתחום הטיפוח האישי הייתה אף ירידה.

הנתונים הללו מוכיחים כי אם יש תחום שבו הצרכנים מוכנים להחליף מותג, זה לא קשור לטיפוח או למזון האישי שלהם. כלומר- הם יכניסו מוצרי ניקיון חלופיים לבית שלהם ולא את המותג שהתרגלו לרכוש, אבל כאשר זה מגיע לחיים האישיים שלהם, הם לא יוותרו על המותג שלהם.

אבל זה אותו יצרן!

"חוסר מודעות", כך מכנים מומחים את התעלמותו של הצרכן הישראלי מעולם המותגים הפרטיים והמשך צריכה של מיתוג מוכר. העובדות הן שיצרני המותגים כפי שהצרכנים רגילים אליהם הם בדיוק אלה שגם מייצרים את המותגים הפרטיים של הרשתות, אבל הצרכנים לא יודעים את זה. זה מסתבר אחת הבעיות שבגללה המותגים הפרטיים לא נחטפים ולא מראים שום גידול.

בעיה נוספת עליה מצביעים מומחים לשיווק היא, שלרשתות אין שום אינטרס לקדם מותגים פרטיים כי הם אל מרוויחים עליהם מספיק כסף.

מותג פרטי לא במבצע!

מול כל הבעיות של המותג הפרטי, הרבה פעמים מיתוג מתבטא במחיר. אם המותג הפרטי הוא זול מלכתחילה, הוא משדר נחיתות, או היעדר איכות, כך הצרכנים מפרשים את המחיר שלו. מצד שני, אם רוצים לעודד צרכנים לרכוש מותג פרטי, הרבה פעמים קשה לעשות לו מבצעים כי גם כך מראש המחיר שלו זול וכמה נמוך עוד אפשר לרדת.

לסיכום: כדאי לרכוש מותגים פרטיים, גם אם לא קוראים להם בשם שאתם מכירים. מאחורי כל מותג פרטי עומד בעליו של מותג אמיתי ומוכר.

סגירת תפריט