עיצוב אפליקציה! | אלפא מיתוג עסקי | הכל מתחיל במיתוג

אחד הדברים הכי חשובים שמדברים עליהם בעיצוב אפליקציה חדשה, זוהי חווית המשתמש. מסתבר שבעידן הזה השימוש באפליקציה בסמארטפון קם ונופל על ה- UX, חווית המשתמש.

לצורך עיצוב אפליקציה מוצלחת לא מספיק לעבוד עם מעצב גרפי, יש כל מיני היבטים שקשורים למגבלות טכניות, נהלים, פיתוח האפליקציה והקוד שהמעצב הגרפי צריך להבין גם בהם ולא רק בעיצוב.

בנוסף יהיה אפיון מעמיק לגבי מיהו קהל היעד של האפליקציה כדי להתאים אותה אליו ולחוויית המשתמש כפי שהוא רגיל אליה באפל או באנדרואיד.

האפיון של קהלי היעד יכלול התייחסות לגיל, למעמד הסוציואקונומי שלהם, למקצוע שלהם ואפילו לרמת ההשתכרות שלהם.

כל המידע הזה יתורגם לשפה הגרפית בעיצוב הממשק של של האפליקציה וחווית השימוש כולה.

 

ניסוח מותאם לפרסונת האפליקציה!

 

עיצוב אפליקציה דורש התאמה לקהלי היעד גם ברמת התקשורת והניסוח. הדיאלוג שמתנהל בין המשתמש לאפליקציה צריך להפוך את כל השימוש לחוויה ואף להעצים אותה. אם האפליקציה מבלבלת את המוח, לא מבינה עניין (ממש כמו אנשים) היא תהיה ותרגיש דחויה…

הניסוח צריך להיות עדין וגם אם המשתמש מתאכזב לקהל תשובה שלילית (כמו באפליקציה של היכרויות למשל) חשוב מאוד שהוא לא ייקח את זה אישית ולא ייעלב אלא פשוט יעבור למועמדת הבאה בלי להתבייש בפני האפליקציה…

 

פשטות- זה כל האפליקציה!

 

אנשים לא אוהבים להסתבך. לא כל אחד (חוץ מגיימרים) רואה בפיצוח השימוש באפליקציה אתגר, יש מספיק אנשים שזה עלול לעצבן אותם ממש. לכן השימוש באפליקציה צריך לפעול נכון מול המשתמשים והרוב רצים להשתמש באליפקציה כדי לנצל את כל היתרונות שלה בלי לעבור קורס ובלי לחפש מדריכים לתפעול האפליקציה הניתנים למציאה במנוע החיפוש המפורסם בעולם. נכון שברגע כל גולש יכול דרך פרסום בגוגל למצוא מדריך, אבל למה לסבך אותו?

פשטות היא שם המשחק, פשטות ולגרום למשתמש לקבל פיתרון או תשובה מהר. מונית, סניף דואר, נתונים מהבורסה, לא חשוב מה, זה צריך להיות קל ומהיר. הוא צריך לקרוא ולהבין את המסך במהירות. צריכים להיות על המסך מספיק אלמנטים גרפיים, טיפוגרפיה והיררכיה, קומפוזיציה, צבעוניות, אנימציה סאונד כל מה שעשוי לחבב את האפליקציה הזו של המשתמשים ולהעניק להם לא רק שירות אלא גם חוויה

 

לא לסבך את החיים!

 

משתמשי האפליקציות הם מן הסתם אנשים שמכירים טכנולוגיה ומוקירים אותה. הם משתמשים למשל בטוויטר, אינסטרגם ופייסבוק. הם רגילים להתנהל בתוך הטכנולוגיה ויש להם היכרות עליה. לפיכך כאשר אתם מעצבים אפליקציה אל תנסו להמציא את הגלגל שמישהו כבר המציא לפניכם. בדיוק כמו תהליך של קידום אורגני, יש דברים שעובדים, אז כדי להקפיד עליהם גם אם אתם חושבים שזה יהיה מהפכני ומגניב, יש משהו נכון בלתת לאנשים דברים שהם שולטים בהם ורגילים אליהם. אפשר לעשות איזה שדרוג ושיפור שיעצימו את החוויה ויקלו על השימוש, זו הרי כל הכוונה וזה גם יתקבל בברכה, אבל עדיין קהלי היעד של האפליקציה שלכם יוכלו, גם אחרי כל זה להרגיש בבית. 

סגירת תפריט