מיתוג עסקי

אחת האמירות המפורסמות ביותר בתחום השיווק ומיתוג עסקי היא: "מוצרים מיוצרים במפעלים, מותגים נוצרים בתודעת הצרכנים". אמירה זו משקפת יותר מכל את חשיבותו של המותג ומיתוג עסקי בשוק תחרותי. מיתוג עסקי מאפשר לצרכנים להבחין בין שפע מוצרים בעלי שימושים פונקציונליים זהים ולהקנות להם תכונות וערכים, עימם הם יכולים להזדהות. ואם הצרכנים חשים שהם חולקים ערכים משותפים עם העסק או החברה העומדים מאחורי המותג, הם יישארו נאמנים למותג לאורך שנים.

מיתוג הנוצר באופן מקצועי, יוצר בתודעתו של הלקוח הפוטנציאלי שלך את כל הסיבות הטובות לבחור דווקא במוצר שלך ולא בזה של המתחרים ובכך הוא מסייע לנטרל את סוגיית המחיר: אם בפני הצרכן עומדים על המדף שני מוצרים זהים, אך המיתוג העסקי של אחד מהם כולל ערכים בעלי חשיבות גבוהה בעיניו (למשל: "בריאות", "יוקרה" או "ידידותי לסביבה") הרי העדפתו למוצר זה תהיה ברורה – גם עם עלותו גבוהה מעט יותר מהמתחרה שאינו מלווה באותם ערכים.

עם זאת, המצב המתואר נדיר יחסית. המודעות הגבוהה לחשיבות מיתוג עסקי באה כיום לידי ביטוי כמעט בכל מוצר, ברמה זו או אחרת. לכן, האתגר האמיתי בתהליך מיתוג לעסק הוא ליצור את הבידול והשונות משאר המתחרים הממותגים. לכן, רק באמצעות תהליך מיתוג עסקי נכון, המבוסס על הבנת התנהגות הצרכנים, על היכרות עם הסביבה התחרותית ועם האיומים וההזדמנויות העומדות בפני המותג שלך, ניתן לאתר ולמפות באופן "כירורגי" את התועלות, התחושות, הרגשות והערכים המניעים את קהל היעד אליו אתה פונה וליצור באמצעות מיתוג עסקי,
מותג העונה בשלמות על צרכיו, רצונותיו וחלומותיו…

חברות מיתוג

חברת מיתוג או חברה למשל שמתמחה ב- עיצוב לוגו , עוזרת ומסייעת במיתוג ופרסום העסק ומוצריו, המטרה הברורה היא הגדלת הרווחים של העסק.
למה בעצם צריך חברות מיתוג? התשובה ברורה מכיוון שבכל תחום יש מגוון רחב של מוצרים ומידת התחרות מושפעת מריבוי המתחרים הקיימים, חשוב לשכור משרד מיתוג שיידע לקחת את המוצרים שהעסק מציע ולבדל אותם מן המתחרים, בכך העסק יהיה מבודל משאר המתחרים ומעגל הלקוחות שלו יתרחב.

איך מתבצע מיתוג על ידי משרד מקצועי? מיתוג מקצועי בראש ובראשונה הוא לבצע מחקר יסודי ומעמיק בתחום והשוק בו פועל העסק, לאחר מכן חברת המיתוג מזהה את נקודת ההשקה בין המוצר לעסק וקהל לקוחותיו, חברת מיתוג מזהה את התחומים המדויקים שבהם כדאי לעסק לפעול ואת היתרונות שהעסק מעוניין להבליט. על סמך המחקר שמבוצע על ידי משרד מיתוג מבוצע המיתוג עצמו על ידי כלים שונים
(בנייה ועיצוב לוגו, עיצוב אתר החברה, פעילויות שונות ברשתות החברתיות ועוד…).

מיתוג עסקים קטנים

גם עסקים קטנים זקוקים למיתוג, מיתוג עסקים קטנים יכולים להפיק את הערכים החיוביים של העסק, ניתן לתרגם תכונות של העסק כמו יוקרתיות, יחס אישי, חשיבה מחוץ לקופסה וכו'. מיתוג עסקים קטנים מציג את היתרונות שאינם קיימים אצל המתחרים הגדולים ובכך עוזרים לעסק להגדיל את מעגל הלקוחות. מיתוג עסקים קטנים כולל בתוכו העברת מסרים סמויים של העסק.

מוזמנים לבקר אותנו גם בגוגל מפות >>> מיתוג עסקי