מיתוג עסקי הוא אחד מהתחומים החשובים ביותר בניהול של כל עסק, גדול או קטן, קמעונאי או שירותי. עיצוב עסקי יעיל יעניק לך יתרון חד בשוק מתפתח ותחרותי. אבל מה זה בעצם עיצוב עסקי ומיתוג? ואיך הוא בעצם משפיע על עסק קטן כמו שלך?

מיתוג עסקי הוא הבטחה, הצהרה מול הצרכן. הוא אומר ללקוח הפוטנציאלי שלך מה הוא עשוי לקבל מהעסק שלך ולמה הוא אמור לצפות מהמוצר או השירות שלך, עיצוב עסקי מבדל אותך משאר המתחרים. המותג שלך נובע ממי שאתה, מה שאתה רוצה להיות ואיך תרצה שיתפשו אותך.

האם אתה הכריש החדשני בתעשייה שלך? או שמה אתה המנוסה והאמין? האם אתה מספק מוצר בעלות גבוהה ובאיכות גבוהה? או שאתה מוכר בעלות נמוכה והמוצר שלך רב ערך? יש להבין שלא ניתן לעשות את שניהם, בלתי אפשרי להיות הכל בשביל כולם. ״מי אתה״ זו שאלה שצריכים לשאול תוך כדי הסתכלות על קהל היעד שלך ומה הוא צריך שתהיה.

אבן הפינה של העסק שלך היא עיצוב עסקי – לוגו, אתר, אריזה והחומרים השיווקיים, כל אלו צריכים להשתלב יחד עם הלוגו ולשדר את ערכי המותג שלך, עליהם דיברנו קודם.

אסטרטגיית מותג ושיווקיות

אסטרטגיית המותג שלך היא איך, מה, איפה, מתי ולמי אתה מתכנן לשדר את ערכי המותג שלך והמסרים שלו. לדוגמה, היכן אתה מפרסם היא שאלה שמהווה חלק מאסטרטגיית המותג, ערוצי ההפצה שלך גם הם חלק מאסטרטגיית המותג. מה אתה משדר מבחינה ויזואלית ומילולית הם חלק מאסטרטגיית המותג גם הם.

מיתוג עסקי אסטרטגי עקבי יוביל את המותג שלך אל תודעתו של קהל היעד, מה שיוסיף למוצר שלך ערך מוסף ויאפשר לך לגבות יותר עבורו גם אם המתחרה שלך מוכר בדיוק את אותו המוצר. הדוגמה הבולטת ביותר בשוק כיום היא קוקה קולה, ישנן מספר חברות אשר מוכרות את אותו המוצר – ״קולה״, סביב המותג יש סיפורים על כך ששימש בעבר כתרופה, שמועות שהמוצר מרפא כאבי בטן, המוצר מכיל את עצמו בתוך מיתוג עסקי חזק במיוחד בעל צבעים גועשים וחזקים, פרסומות משדרות שלל מסרים חברתיים במיוחד. כל אלו הם כלים להצגה של ערך מוסף אשר יאפשר לך למכור את אותו המוצר, בהרבה יותר.

הערך המוסף עבור המותג החזק מתבטא בדרך כלל בתצורה של איכות נתפשת או ערך רגשי. לדוגמה: Nike מקשרים תודעתית ותת תודעתית את המותג שלהם עם ספורטאי-על, בכוונה שהצרכן יעביר את התחושות שלו מהספורטאי המפורסם שהוא כל כך אוהד אל המוצר שלהם. Nike לא מוכרים רק נעל, הם מוכרים גם חוויה, וזו הסיבה שהם מוכרים.

הגדר את המותג שלך

הגדרת מותג היא כמו מסע של גילוי עצמי עסקי. לעיתים, הגדרת מותג היא משימה לא פשוטה, מצריכה השקעה של המון זמן ואנרגיה. החלק הקל ביותר בהגדרת המותג ושאינו מצריך כישורים מקצועיים בתחום המיתוג הוא שאלת השאלות הבאות:

מהו החזון של החברה?
מהם היתרונות של המוצר שלך?
מה הלקוחות הקיימים שלך חושבים כבר על המותג?
איזה איכויות אתה רוצה שיקשרו אל החברה שלך?

בצע את המחקר שלך. למד את הצרכים, ההרגלים והרצונות שלך קהל הלקוחות שלך, אל תסתמך על מה שנראה לך שהם חושבים. תדע מה הם חושבים.

לאחר שביצעת הגדרת מותג, איך אתה יכול לבטא כלפי חוץ את הערכים שקבעת? הנה כמה דרכים לעשות זאת:

כיצד לממש ערכי מותג בתהליך מיתוג עסקי

כדי לבנות מותג חזק צריך בראש ובראשונה להגדיר את ערכי הליבה שלו –

 

השג לוגו מצוין

השתמש בו בכל מקום אפשרי וכמה שיותר (בלי להיסחף כמובן), הנה כתבה קצרה שמתארת מה הופך לוגו למקצועי

כתוב את ערכי החברה

הצג אותם לעובדים שלך, עסק שהעובדים בו מבינים את ערכי המותג שלו הוא עסק בריא, כל עובד צריך לדעת את הערכים של המותג.

הטמע את המותג שלך בעסק

שימוש במיתוג עסקי צריך להיעשות בכמה שיותר צורות ויש להקפיד על היעילות והנכונות שלהן, איך אתה עונה לטלפונים? מה אנשי המכירות שלך לובשים? חתימת המייל של העובדים שלך, כרטיס הביקור שאתה מגיש לאחד הספקים שלך.

צור לעצמך סלוגן

משפט קצר בו תשתמש בכל החומרים השיווקיים של העסק, משפט בעל משמעות אמיתית שיגרום לצרכן להבין שבמוצר שלך טמון ערך רב, אין צורך להתאמץ ולפוצץ, מספיק פשוט להיות עקבי.

וודא נוכחות ברשת

כיום, מרבית מאוכלוסיית העולם המערבי מבלה 30% מזמנה בהסתכלות על מסך, 80% מהזמן הם מתחברים לרשתות חברתיות וגולשים בדפדפן, תדאג להיות שם, חשוב שיהיה לך אתר אינטרנט איכותי שעובד ונוכחות ברשתות חברתיות אשר עונה על ערכי המותג אשר הגדרת.

מתג כל מה שאתה יכול, פנימית וחיצונית

צור תבניות ועזרים לשימוש חוזר בתוך האירגון ומחוצה לו. טפסים למילוי, ניירות מכתבים, הודעות דואר אלקטרוני אוטומטיות (ניוזלטר), חתימות דואר אלקטרוני, הצעות מחיר, חשבוניות, קבלות, מעטפות מכתבים. הכל! זכור שעקביות מייצרת זכירות.

היה נאמן למותג שלך

לקוחות לא יחזרו אליך אם לא תספק את המוצר שהבטחת ובצורה שהבטחת.

מיתוג באינטרנט

אחד הכללים החשובים במיתוג עסקים הוא מיתוג באינטרנט, בעידן הנוכחי של היום כל עסק חייב לפעול בגזרה זו בכדי למתג את עצמו בצורה יעילה ולבדל את עצמו מהמתחרים. האינטרנט הוא זירה ענקית וחדשנית וכל בית עסק שמכבד את עצמו חייב באתר אינטרנט מקצועי שבאמצעותו יוכל למתג את עצמו. מיתוג באינטרנט מצריך חברת מיתוג מקצועית שתעזור ותכוון בבניית המותג וחיזוקו.

מיתוג ועיצוב גרפי

בכדי לבצע מיתוג ועיצוב גרפי בצורה יעילה חשוב מאוד לשכור את שירותיו של סטודיו לעיצוב גרפי, סטודיו זה יספק לך את הכלים הדרושים בכדי לבצע מיתוג ועיצוב גרפי של העסק כמו עיצוב לוגו, בניית לוגו, עיצוב כרטיס ביקור, עיצוב אתר האינטרנט וכו'.

מעוניין לקבל הצעת מחיר ממשרד נוסף?, כנס> משרד פרסום