מיתוג עסקי מחדש הוא תהליך שנעשה פעמים רבות בעסקים גדולים וקטנים ויש סיבות רבות למיתוג כזה.

הרבה פעמים מיתוג מחדש נעשה אחרי כישלון גדול, ידוע- כזה שמחק את המותג מהזיכרון הטוב של הצרכנים. אירוע חריף שגרם נזק למותג. זו יכולה להיות מסעדת עלית שמתנגדת להפיכת מבנה שכן להוסטל, שירות גרוע שקיבל פרסום מקיף ופגע בתדמית וביחסי הציבור של הגוף מספק השירות. אכזבה ממוצר מסוים שלא עמד בציפיות שהבטיח וכו'. כלומר- מיתוג מחדש נעשה לפעמים כדי לבנות מיתוג חדש כי המיתוג הקודם נכשל או נפגע מסיבה כלשהי.

סיבה נוספת למיתוג מחדש היא רענון ועדכנות מול הצרכנים. נאמר שמדובר בחברה כמו למשל רהיטי ניקולטי שמייצרת באיטליה רהיטים לעשירון העליון, ולצד הרהיטים נכנסה לתחום פריטי דקורציה משלימים. מהלך כזה של חברה דורש מיתוג מחדש של אסטרטגיית הריהוט שכן לא מדובר כעת רק ברהיטים אלא ב"הלבשת הסלון" כולו מהיבטי עיצוב שונים.

המיתוג מחדש יכול להתבטא בקטלוג חדש שיכיל גם את פריטי הדקורציה החדשים, בפעילות לצד מעצבי פנים ובקמפיין מקיף של כלל מוצרי החברה. הפצה של תהליך המיתוג מחדש דרך שיווק בגוגל או שיווק ברשתות החברתיות ייתן לתהליך את הבוסט הרצוי כדי להצליח ולעבוד.

כללים למיתוג מחדש!

מיתוג מחדש עשוי להיות במקרים רבים גם "מתיחת פנים למותג" כי יש ערך למותג הזה וחבל לוותר עליו. כאן מדובר כמובן במקרים בהם רוצים להשתמש במותג אבל לרענן אותו ולמתוח אותו בגלל חדשנות, עדכניות, שינוי תפיסה, הכנסת מוצרים חדשים ועוד.

המיתוג מחדש יתבסס אם כך על המותגיות הקיימת עם שינויים קטנים אך מספקים, בלי לבטל לחלוטין את ערכי המותג החיוביים הידועים לצרכנים, גם על מנת שיוכלו לזהות את המותג ולהמשיך לצרוך אותו.

לפעמים זה יכול להתבטא בשינוי קטן בלוגו, בתוספת קטנה שמקיפה את השינוי או את הצורך במיתוג מחדש, ולא דווקא שינוי דרמטי.

מיתוג לצורך עדכון!

העולם בו אנו חיים הוא מאוד דינמי כך שמוצרים או שירותים משתנים ומתעדכנים בו כל הזמן וכל עסק או חברה חייבים להיות עם היד על הדופק במקרה של צורך במיתוג מחדש.

כל מוצר או שירות שאנו צורכים מתקשר ומתחבר לתפיסת עולם, לסגנון חיים ולטרנדים. כאשר מדובר במוצר ותיק, יש צורך לרענן אותו מעת לעת כדי להישאר מעודכנים ולהיתפס כחדשניים מול הצרכן. מותגים ותיקים הם מותגים שלצרכן יש לגביהם נאמנות צרכנית, אבל כדי שהם לא ישעממו את הצרכן וכדי שהוא לא יפזול לחדשנות של מוצרים דומים, צריך שהמותגים הותיקים הללו יספקו לצרכן את החדשנות והעדכנות שהוא מחפש במוצרים או בשירותים שהוא צורך בין אם זה דרך פרסום באינטרנט או בכל מדיה אחרת. ולכם המותג צריך להרגיש שהוא מיישר קו עם העולם העדכני המודרני.

לעניין זה נאמר כי מיתוג מחדש הוא לא רק מושג אלא שרשרת של פעולות יישומיות במותג עצמו כמו עיצוב לוגו חדש, תפריט חדש, אריזה חדשה, מוצרים חדשים, נישות חדשות ועוד.

למה מיתוג מחדש ?

הרבה פעמים עלול מיתוג מחדש לעורר אצל הצרכנים חשש שמא, המותג כושל ולכן הוא נדרש למיתוג מחדש ולכן כאשר מתבצע מהלך כזה, דרושה תקשורת עם קהלי היעד שלו.

התקשורת הזו יכולה להיות קמפיין על מיתוג מחדש שכולל הסברים על מהות המיתוג מחדש כמו למשל: הוספנו, פתחנו, התמזגנו, שינינו ועוד תוך עדכון הצרכן בפרטי השינוי שהובילו למיתוג החדש, זאת כדי להסיר את חשש הכישלון ולהסביר בצורה של פרסומים שונים את המהלכים של החברה שדורשים כעת מיתוג מחדש.

הסבר כזה נתפס אצל הצרכנים כנאמנות של המותג כלפיהם ושומר אותם כלקוחות שאימצו את המוצר וחפצים להמשיך ולצרוך אותו. אז לפעמים אולי המוצר צריך מיתוג מחדש ואין כמו תהליך מיתוג עסקי שמותאם אישית לחזון של העסק כדי לגרום לו להצלחה כבירה עוד יותר משהו היה לפני.