קידום אורגניכמעט כל מי שעסק בקידום אתרים יודע על חשיבתו של ה – On Page ועד כמה הוא רלוונטי למחקר מילות מפתח ומיקוד האתר בנושא הכללי אותו רוצים לקדם. לעומת זאת, לא כולם שמים מספיק דגש לפן הטכני גרידא של האתר.

פן שלפי כל ההצהרות של גוגל, במיוחד בכל מה שנוגע לקידום אתרים סלולאריים, תופס יותר ויותר מקום באלגוריתם הדירוג של מנוע החיפוש שלה. למרבה הצער, בניגוד לאופטימיזציה קלאסית, את האופטימיזציה הטכנית חשוב להתחיל ליישם כבר בתחילת בניית האתר, מכיוון שאחר כך הרבה יותר קשה לחזור אחורה וליישם אותה באופן רטרואקטיבי. אז מה חשוב לעשות כבר בשלבי בניית האתר?

 

ליצור אתר מהיר

 

גוגל הצהירה במפורש שמהירות עליית האתר היא גורם דירוג באלגוריתם שלה, ופקטור משפיע של קידום אתרים אורגני. למרות שכרגע החשיבות שלו יחסית נמוכה, נראה שהמגמה של גוגל להציג יותר ויותר אתרים סלולאריים בתוצאות החיפוש שלה, תביא לכך שבעתיד המהירות תהיה אלמנט הרבה יותר משמעותי. (שלא להזכיר את פורמט ה – AMP  החדש לדפים סלולאריים שאמור להפוך אותם למהירים עוד יותר).

וזה מביא אותנו לאופן בו בונים אתרים מהירים יותר: מלבד שימוש במערכת ניהול תוכן קלה ושימוש בתוספות ההכרחיות בלבד, חשוב שהגרסאות הסלולאריות של האתרים ישתמשו רק במינימום ההכרחי וכך יעלו מהר גם בחיבורים איטיים. מלבד זאת, יש להשתמש כמה שפחות בקריאות לקבצים חיצוניים או לאחד קבצים וסקריפטים קיימים.

עוד דברים שכדאי לך לקרוא:

 

לשמור על קוד נקי

 

קוד נקי הוא עוד אלמנט שבעבר לא התייחסו אליו בכובד ראש, במיוחד מאז שהסתבר שגוגל לא בודק את תקינות הקוד אל מול התקנים של ארגון W3C. לעומת זאת, קוד נקי עם משקל כמה שיותר נמוך עדיין חשוב מאוד לגוגל מכיוון שהיא תורם לאינדוקס מהיר יותר של העמוד וגם מבטיח שהעמוד יוצג כמו שצריך בתוצאות החיפוש ושההפניות שונות כמו הפניות מסוג 301 יצביעו על הגרסה הנכונה של העמוד. מלבד זאת, קוד נקי משפיע ישירות על מהירות עליית האתר שכבר דנו בה בסעיף הקודם.

 

לשמור על גודל סביר של תמונות

 

המטרה של תצוגת תמונות באינטרנט היא להציג תמונה כמה שיותר מפורטת, אבל כזו שתתפוס הכי פחות נפח. לשם זאת אפשר לבחור בפורמטים שונים או להשתמש בתוכנות מיוחדות שיודעות כיצד להסיר מידע בלתי נחוץ מין הקובץ ולהקטין את נפחו. קובץ תמונה קטן יותר לא רק גורם לאתר לעלות מהר יותר, אלא גם משפיע לטובה על החיפוש של התמונה בגוגל תמונות מכיוון שככל שהתמונה יותר איכותית, כך יותר גולשים ירצו להיכנס לעמוד המקורי בו מופיעה התמונה. תמונות מושכות ואטרקטיביות מסייעות כל בכל הקשור אל שיווק בפייסבוק, שכן תנועה ומעורבות גולשים בפייסבוק יכולה להשפיע בעקיפין גם על הביצועים של ה-SEO.

 

להשתמש במידע מובנה (סכמה)

 

סכמה הוא מבנה מיוחד של מידע שמאפשר לגוגל להבין את המשמעות של אלמנטים שונים בדף. לדוגמה, מידע על אנשים שונים, מוצרים שונים, אירועים, דירוגים וביקורות הכתובות באתרים וכך הלאה. כיום השימוש במידע הוא יחסית מוגבל ומציג בעיקר שמות של כותבים או ביקורות בתוצאות החיפוש לפני שרואים את הדף עצמו, אבל ככל שהחיפוש של גוגל יהפוך להיות לוויזואלי וחכם יותר (כולל גרף הידע של גוגל), אין ספק שהמידע המובנה יהפוך להיות חלק אינטגרלי של ממש מתוצאות החיפוש.

 

לשמור על היררכיה ומבנה נכונים

 

אתר שיש לו היררכיה נכונה מבחינת תפריטים והקשרים בין עמודים שונים (לדוגמה, עמוד בן של מאמר ועמוד אב של קטגוריה), הוא אתר שלגוגל יותר קל להבין את המבנה שלו. ההבנה הזו מאפשרת לגוגל לסרוק את האתר ביתר קלות ולהציג לגולש את העמוד הכי רלוונטי מבחינתו. הבעיה היא שמקדמי אתרים רבים לא שומרים על הכלל הזה ומחליפים מאמרים או תכנים אחרים תוך כדי שהם שוברים את המבנה של האתר (לדוגמה, קישור לעמוד מאמר שאינו קשור לנושא הראשי של האתר מעמוד הבית). התוצאה יכולה להיות עמודים עם חשיבות מועטה (מבחינת המקדם) המוצגים עבור מילות מפתח חשובות. הדבר כמובן גורם לכך שאחוז הכניסות לאתר יהיה נמוך יותר.

 

לשמור על כתובות דפים ידידותיים לגוגל

 

אם האתר שלכם הוא באנגלית, כדאי מאוד לשמור על כתובות ידידותיות לגוגל ולהחליף שמות ארוכים של עמודים במחרוזות קטנות המורכבות ממילות המפתח העיקריות בדף. הדבר עשוי לתרום לקידום האתר וגם להפוך את השיתוף של קישורים לנוח יותר.

לעומת זאת, אם יש לכם אתר בעברית ואתם משתמשים בכתובות ארוכות יחסית כדי לשלוח פרמטרים שונים לדף, חשוב מאוד להורות לגוגל אילו מן הפרמטרים יוצרים תוכן ייחודי ואילו לא. למשל, פרמטר בשם order עשוי להציג את אותו הדף בסידור שונה של מוצרים, ואז תוכלו לציין ב – Search Console  שאין לו חשיבות ושאפשר לאנדקס רק גרסה אחת של העמוד.

פתרון אחר הוא לא להשתמש בפרמטרים הללו כלל, ובמקום זאת לשנות את תוכן הדף בזמן אמת באמצעות טכנולוגיות כמו Ajax (למשל, לתת לגולש להחליף צבעים של פריט מסוים באמצעות בצבע בו הוא מעוניין).

 

להקפיד על אבטחה

 

לא רק אתרי מסחר שיש להם תעודת אבטחה צריכים להקפיד על אבטחת נתונים, אלא גם אתרים רגילים. אתר שלא מאובטח בצורה טובה ברמת השרת (ולא רק ברמת שם המשתמש והסיסמה), עשוי להיות חשוף לפריצות. ברגע שאתר נפרץ, גוגל עשוי שלא לאפשר לגולשים להיכנס אליו ולהציג אזהרה בולטת שיתכן שאתר זה נפרץ. אין צורך להסביר מדוע אתר שנפרץ מזיק לקידום שלו, כמו גם לתדמית שלו בעיני הגולשים.