הפעולה שתקבע את יכולת השיווק שלו

לא יהיה זה סוד לומר כי למיתוג העסק חשיבות רבה עבור שיווקו בהמשך הדרך. עם מיתוג טוב, שיווק העסק יכול להיעשות בצורה יעילה מאד, תוך הקטנה משמעותית של התלות שלכם בספקים. למה כוונתנו? כאשר בית עסק לא מיתג את עצמו, או עשה עבודת מיתוג לא טובה מספיק, הדבר היחיד שיכול להביא לו קהל הוא אלמנט קשרי הספקים: גרפיקאי טוב למודעות, קופירייטר טוב למשפטים הקצרים שלהן, כותבי מאמרים עבור הטקסטים הארוכים, וכמובן שכל ספק צריך להיות הטוב ביותר בתחומו, ועל כן היקר ביותר בעלות המוצר או השירות. זה לא חייב להיות ככה. עסק עם תשתית מיתוג טובה יכול לעבוד עם תשתית ספקים גם ברמה טובה פחות ואפילו לשווק בעצמו, ללא ספקים, ועדיין להביא תוצאות מעולות באינטראקציה עם לקוחות  ובלידים באינטרנט.

תשתית מיתוג מוצלחת – קווים לדמותה

כאשר תשתית המיתוג מוצלחת, הקוראים מבינים מיד, באבחת משפט ואפילו מחצית המשפט, מדוע העסק שלכם הוא הטוב ביותר בתחומו ולמה צריך לפנות אליכם ולא אל המתחרים. כיצד בונים מיתוג? זו כבר שאלה אחרת. בניית המיתוג תלויה בקהלים אליהם אתם מכוונים ובתחום המקצועי של העסק שלכם.

בניית מיתוג בפועל – כך זה נעשה

בניית מיתוג עסקי נעשית באמצעות חיבור משפטים קצרים עבור הלוגו שלכם, עליו נפרט בהמשך. המשפטים, בשילוב הלוגו, ניתנים להטמעה בעיצוב האתר במודעות ממומנות בפייסבוק, באינסטגרם ובגוגל – על הפלטפורמות הממומנות השונות שלו. המשפטים הקצרים צריכים לבטא את יתרונכם על האחרים במצבכם. לדוגמה: העסק הראשון מסוג כזה שהוקם בארץ (אם אכן אתם הייתם הראשונים באותו תחום, או בחרתם שיטת יישום שאחרים טרם ביססו). דוגמאות נוספות: קבלת שירות בסביבה כפרית אותנטית (אם זה רלוונטי לעסק, למשל בתחום הפיזי כמו יוגה ופילטיס זה ממש תופס, כמובן אם העסק אכן ממוקם בסביבה כזו). הטובים ביותר בתחום מסוים. לא מתפשרים על מקצועיות. ועוד.

בניית הלוגו הממותג של העסק

עיצוב הלוגו צריך לבטא את עיסוקו של העסק. אם זה עסק של שירותים, מומלץ שהלוגו יתמקד בבני אדם, כלומר בידיים עובדות, בכלי עבודה רלוונטיים וכד’. אם העסק מוכר מוצרים, תמונה של מוצר מקובל וקל לזיהוי מבחינה ויזואלית צריך לתפוס חלק מהותי בלוגו. חשוב לשלב בלוגו את שם העסק בעברית או באנגלית ומומלץ להטמיע משפטי מיתוג כפי שנלמדו בפרק הקודם אם הם יצאו לכם קצרים וקליטים, אשר ניכר כי הם מתאימים כדרך קבע ללוגו.