ההמצאות ששינו את המאה חלק ראשון

מיתוג

מיתוג מדבר היום על איכות, על רמה גבוהה של ייצור, חומרי גלם איכותיים, הקפדה על הפרטים הקטנים, אבל חשוב להדגיש, כי  חלק מהמותגים שאנו מכירים היום, לא החלו את דרכם דווקא מהצד של האיכות, אלא מהצד של ההמצאה. הם נוצרו כדי לפתור בעיה מסוימת שהייתה קיימת, והשאר היסטוריה. כתבה ראשונה בסדרה.

לוי שטראוס- ממציא ג’ינס הליווייס

לוי שטראוס נולד בגרמניה ועבר לארה”ב בשנת 1847 עם אמו האלמנה ואחיו לסן פרנסיסקו.. בזמנים ההם, ממש כמו בסרטו של צ’ארלי צ’פלין היו ימי הבהלה לזהב וקליפורניה הוצפה באנשים שחיפשו את הזהב והעושר וגם מן הסתם לבשו מכנסיים. העבודה במכרות הזהב גרמה למכנסיים שלבשו מחפשי הזהב להתבלות ולהיקרע במהירות, ולוי שעסק בתפירה החליט לייצר מכנסיים מבד קנבס עמיד, שהיו כל כך עמידים עד שאי אפשר היה להתכופף אתם. הכיוון היה נכון- הביצוע לא ממש ולכן לוי שטראוס המציא את בד הדנים- מה שאנו מכירים היום כבד הג’ינס שהיה גם קשיח אבל פחות מהקנבס, וכך בעצם יוצרו מכנסי הליווייס שאנו מכירים היום.

אז האם ג’ינס הליוויס שהפכו לשם מותג מאז ועד היום, עברו תהליך של מיתוג? ממש לא! הם הפכו למותג בשל החדשנות והביקוש להן. הרי מה בסופו של דבר רוצה כל חברה שעוברת תהליך של מיתוג? שיקנו את המוצרים שלה. לוי שטראוס לא חשב על המכירות, הוא חשב קודם כל, איך הוא יכול לתרום מהכישורים שלו כדי לייצר משהו חשוב, מכנסיים שלא יקרעו כל כך מהר. והשאר היסטוריה.

ויטקומב ג’אדסון- ממציא הריצ’רץ

זה ידוע שבג’ינס ליוויס שייצר  לוי שטראוס, לא היה ריצ’רץ אלא כפתורים מהסיבה הפשוטה, שכאשר הומצא הגי’נס עוד לא המציאו את הריצ’רץ’.הרעיון של הריצ’רץ רץ כבר בשנת 185, אבל רק 42 שנה אחר כך פיתח אמריקאי בשם ויטקומס ג’אדסון את הריצ’רץ’, אבל זה לא מה שאנו מכירים היום, שאותו המציא דווקא מישהו שדבי בשם גדעון סאנדבק וזה קרה בשנת 1917. הריצ’רץ הזה היה סיפור הצלחה היסטורי (תארו לעצמכם פשוט לפתוח ולסגור ריצ’רץ’ במקום להתחיל לרכוס כפתורים).

עד כמה שזה נשמע מוזר, יש היום ריצ’רצ’ים שעושים להם מיתוג, כי היום יש הרבה, אבל ההוא הראשון לא היה זקוק לשום מיתוג, הוא הפך ל מיתוג בגלל ההמצאה.

וזה ההבדל בין מותג להמצאה. היום האמת לא חייבים שהמותג יהיה המצאה בכלל. היום חלק גדול ממיתוג של מוצר או שירות לא מדבר דווקא על חדשנות אלא על איכות, כי מה כבר אפשר להמציא היום שעוד לא הומצא.

אבל אם אנחנו מדברים על מותגים שהומצאו לפני מאה, מאה וחמישים שנה, כדאי להבין מדוע הם הפכו למותגים ועד כמה היה חשוב שמישהו ימציא אותם, כי באמת, שום מיתוג לא היה עוזר לשום ליווייס עם כפתורים (למרות שהיה גם טרנד כזה לפני כמה שנים בניסיון לחקות את המוצר המקורי).

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page