בכל יום נתון, יותר ויותר גולשים מקיימים את המגע הראשוני שלהם עם מותג ברשת. בכל- יום- נתון. אותם גולשים מוצאים את אותו מותג חדש באמצעות חיפוש, רשתות חברתיות או קישורים ברחבי הרשת. מותג חזק נוצר דרך אותם ערוצי תקשורת במדיה האינטרנטית. חברות רבות הבינו את העוצמה של פרסום דיגיטלי ולכן כאשר הם חושבים על מסע פרסום חדש שימתג את המוצר שלהם עוד יותר הם יודעים לפנות לחברה המתקמצת בפרסום בפייסבוק וברשתות החברתיות. מיתוג עסקים קטנים – הדרך הבטוחה להצלחה.

מיתוג עסקי מנצח לעסקים קטנים ובינוניים

אחת הסיבות לפנות ולחפש משרד פרסום שמתעסק שפרסום דיגיטלי הוא בכך שבעידן של היום חשוב להבין את האפקטיביות והיכולת של החברה למתג את העסק בצורה אופטימלית עם קליעה מדויקת למטרה. הגעה לקהל יעד רלוונטי. חברות יודעות שמה אנשים אומרים על החברה שלך באינטרנט היא ההשתקפות החשובה ביותר על החברה ברשת. וכיום לרשת יש כוח והמון. פוסט אחד ברשת שרץ בצורה ויראלית חזקה יכול להקים או להפיל חברה. כאשר הגולשים מדברים ברשת על האמינות והאיכות של עסק מסוים הם בעצם בונים לו תדמית, חיובית או שלילית. אך עדיין תדמית ולכן כאשר עוסקים במלאכת מיתוג עסקים קטנים יש להשקיע תשומת לב רבה למיתוג העסק ברשת.

מיתוג עסקים קטנים במהירות ומקצועיות

מיתוג עסקי הוא הדרך הטובה ביותר לבנות מותג ברשת בצורה האידיאלית ביותר. חשוב לזכור כי כאשר בונים מותג ברשת יש לדעת שיצירת מותג אותנטי יגרום לתגובת קהל ויצירת הזדהות עם המוצר. כאשר מייצרים זהות וירטואלית ויזואלית בצורה נכונה , אתה מודיע ברשת שאתה ייחודי. שהמוצר שאתה משווק הוא מוצר שלא ניתן למצוא בשום מקום. בניית זהות שמהדהדת עם הלקוחות הרלוונטיים תגרום לכם שהם ירצו לעשות עסקים עם אותו מוצר או שירות. כי בסופו של דבר זה לא מה שבעל העסק רוצה , זה הצרכן וצריך לתת לו חשיבות עליונה בכל שלב.

אז איך ניתן ליישם את העיקרון? ישנם כללי יסוד מאוד ברורים ליצירת מיתוג מוצלח אך במאמר זה אנו נתמקד בביצוע של מספר צעדים התחלתיים שיעזרו לבנות כל עסק כמותג, מיתוג עסקים קטנים בצורה כזו שהעסק ישאר חקוק בראשו של הצרכן ויהפוך בסופו של דבר להיות מותג מנצח.

  • תגלית – משווקים רבים עושים טעות התחלתית מאוד שגוייה. החשיבה של “לקוחות קונים את המוצר כי הם רוכשים אותו מספר שנים” היא חשיבה מעוותת על המוצר. נתינת ערך מופרך על המוצר ואי התחייסות לתחרות מסביב לא תיתן את האינדיקציה הברורה של “למה אנשים בעצם קונים את המוצר הזה? סוג כזה של עיוורון יכול להרוס כל מוצר לא משנה כמה חזק מאמצי המיתוג שלו. כדי להימנע מזה חשוב להקפיד על מספר דברים
  • חזון גדול – שיחה וייעוץ מעמיק עם אנשי פרסום מקצועיים  מה הם חושבים על המותג ומה המותג מייצג. החבר’ה האלה יודעים איך למתג כל מוצר ולהפוך אותו למנצח. ככה ניתן לקבל ראייה רחבה על איך המותג יראה בעוד 5-10 שנים מעכשיו.
  • ידע מעשי -אנשי פרסום יודעים את כל הפרטים הקטנים מה הופך כל מוצר למותג (ורבים מהמוצרים המתחרים גם כן ) . הם יודעים איפה המותג הולך בעתיד הקרוב ויודעים למתג אותו בהתאם לכך.
  • איפה אנחנו היום?  אנשי הפרסום יודעים הכל על הלקוחות. הם יודעים למה הלקוחות קונים את המוצר – וחשוב יותר , למה הם לא קונים . הם משאב נהדר עבור מיצוב תחרותי.
  • מה הלקוחות חושבים שאנחנו? זה עשוי להיות הלם עבור חלק, אבל אנשים משקרים . רק בגלל שהלקוחות אומרים שהם קונים מסיבה מסוימת לא אומר שזה נכון. שיחה מעמיקה עם הלקוחות הנוכחיים של המוצר, כמו גם ללקוחות של המתחרה יתרום רבות ללמידה על המניעים שלהם לרכישה.
  • מחקר מיושן וטוב – בשלב זה אתה ניתן לשמוע על מספר מהמתחרים מספר פעמים. עכשיו הגיע זמן לפרוץ את מכונת גוגל האמינה ולעשות קצת מחקר מהסוג הישן והטוב . לגלות מה הם מציעים , מה הם לא מציעים , וכך לקבל אינדיקציה וללמוד יותר על הלקוחות השונים וחשוב מכך ומה הם אומרים וחושבים על המתחרים. שימוש בכלים כמו ביקורות גוגל וסקירות פייסבוק תוביל להחלטה טובה ואידיאלית.

לאחר השלבים האלו ניתן לגלות לעומק יותר איך אפשר להתבלט יותר מאחרים ויותר חשוב – איך אפשר לנצח.

  • יצירת קול שמסוגל להיות עצמאי – תמיד להתחיל עם נקודת המבט כבעל העסק. מה פרספקטיבת השוק שאפשר באמת להיות “הבעלים שלו”. מה הוא המשהו שמייחד את המותג? בדיקה של פידבקים מקהל הצרכים תכסה את המידע הנחוץ וכך הבנה האם באמת המותג ייחודי . תהליך זה יכול לקחת הרבה מחשבה ועקב כך חברת פרסום רואות את השלב הזה כבעל חשיבות עליונה בבניית המותג באופן יעיל ואקפטיבי שעובד.
  • הכנה מראש למותג – מה הוא עושה ולמה? מה הסיפור שלו? הצהרת מיצוב ראשונית טובה תעשה נפלאות.
  • להיות אורגינלי במכה הראשונה – מהו הדבר שמייחד אותו? למה אנשים צריכים לעשות עסקים ולרכוש את אותו מותג?
  • במה המותג מאמין? – חשוב לדעת במה המותג מאמין. האם הפעלת יצירתיות כעמדת תקיפה? האם יש גישת נתונים מונעת? מה המותג עושה ויותר חשוב מה הוא מציע שכל השאר בתחום שלך לא מציעים.
  • כמו מה המותג נשמע? – חשוב להיות קליט. כבר מההתחלה מחשבה מעמיקה על איך הצליל המזוהה עם המותג נשמע הוא פקטור חשוב. כל מותג רוצה להישמע מגניב כמו ג’יימס דין.

ברגע שיש את הפרספקטיבה הייחודית הזאת הגיע הזמן לבשר זאת לקהל בקול תרועה. מתן תשומת לב לפרטים הללו יראו לקהל את המותג בצורה המוצלחת ביותר

  • בניית זהות למותג מסביב לקול – לבסוף , הגיע זמן לעשות את העבודה שמעצבים הכי אוהבים, בניית מערכת זהות מותג . המפתח כאן הוא לבנות זהות ויזואלית המשלימה את המיצוב לאחר שמיישמים את שני הצעדים הראשונים . בצורה יעילה כמובן לא רק בונים מותג שמקבל תוצאות , אבל מראים באופן ברור לכולם למה חשוב להשתמש במותג הזה.

השמה יעילה של שלושת השלבים יבנו כל מותג. מיתוג עסקים קטנים שעובד ומצעיד אותו קדימה. תהליך זה יעבוד גם לבעלי העסק וגם ללקוחות וכך ישימו את אותו מותג על הבמה הווירטואלית של האינטרנט ובכך על המפה הצרכנית – מיתוג עסקים קטנים שעובד! הדרך הטובה ביותר להתחיל את התהליך הזה הוא פנייה לחברת פרסום מקצועית שמתמקצעת בדיגיטל.  בדיקת המותג ובנייתו ברשת היא פקטור חשוב וצעד גדול ומשמעותי בדרך להיות מותג עסקי מנצח.