למה חייבים מיתוג מקצועי?

מיתוג

המותגים המנהלים את חיינו וחייהם של רבים אחרים, הפכו את המושג ביטוי לבר השגה עבור כל אחד ואנחנו מדברים על מיתוג עצמי.

מיתוג עצמי נפוץ מאוד היום בכל אירוע אישי כמו יום הולדת, בר או בת מצווה, חתונה ורק את הברית השאירו למוהל….

מיתוג עצמי הוא סוג של “משחק” בעולם מותגי שמתחיל משם, סלוגן ולוגו. את כל אלה תמצאו בכל אירוע של מיתוג עצמי מתנוססים בכניסה, באולם, על הממתקים, כלי האוכל וגם על הממתקים אם תרצו.

שמם של החוגגים יינשא למרחק עם בלונים, שלטים והפתעות שכולם יישאו את שמם, ואם זה לא תהליך של מיתוג אני לא יודעת מה זה.

מיתוג מקצועי – חובה!

לכל דבר שעושים בתהליך של מיתוג עסקי יש משמעות. בעולם של גרפיקה למשל יש משמעות וכוונה לצבעים. אם למשל את עושה לעצמך יום הולדת ורודה זה מעיד עליך דבר אחד, ואם את עושה יום הולדת ירוקה זה מעיד משהו אחר עליך.

הוורודה יש לומר מיד תעורר אסוציאציות של: שמחת חיים, ילדותיות, שטות, הנאה וכיף. יום הולדת ירוקה עשוי להתאים לצמחונית או טבעונית חוגגת שבחרה בצבע הירוק ממש לא במקרה, והבחירה הזו היא רק חלק מקונספט שלם של יום הולדת עם מזון וממתקים טבעיים, נטולי חומרים משמרים, שימוש בקישוטים טבעיים כמו למשל פרחים ואפילו הזמנה לא הביא מתנות אלא לתרום לאגודה הצמחונית שמגנה על הנרקיסים. למשל.

מיתוג מקצועי יעשה שיקולים שונים בתהליך של מיתוג עצמי, כמו גם במיתוג של מוצרים. לדוגמא, לבית דפוס יש מגוון רחב של מוצרים שונים ויש הבדלים גדולים בין הדפסת הזמנות לחתונה לבין כרטיס ביקור יוקרתי לעסק, למרות זאת התהליך ובחירת הצבעים היא רלוונטית לשניהם ולכן בית הדפוס ימתג את השירות העיקרי ולאו דווקא מוצר ספציפי.

מה הצבעים של המותג שלך?

אחד דברים החשובים בתהליך של מיתוג הוא מה יהיה צבע האריזה של המוצר שלך, או של המוצר עצמו. הנושא הזה ייבחן לנוכח קיומם של מוצרים דומים בשוק או של אריזות אחרות מתחרות.

בתהליך של חיקוי מוצרים ממותגים, לא בוחלים הזייפנים בשום אמצעי ומייצרים מוצרים נחותים לכאורה, באריזות הדומות שתי טיפות מים למוצרים אחרים.

אבל הצרכנים לא טיפשים והם יודעים לעשות את האבחנה בין מותג לבין זיוף ומה שבטוח, גם אם הם התבלבלו ורכשו את האריזה הלא נכונה, זה כבר יתגלה במהלך השימוש. אבקת כביסה שלא תוריד כתמים, מזון שלא יהיה טעים כמו המקורי, וחולצה מנדפת שתתכווץ בכביסה הראשונה. מותגים הם תמיד טעימים, תמיד ינדפו זיעה ותמיד יישארו באותה מידה ולכן הם מותגים וראויים לתהליך של מיתוג.

מיתוג לארץ או לחו”ל?

יעדי השיווק של המוצרים יהיו חלק משיקולי המיתוג שלהם. כאשר מדובר במוצר שאמור להיות משווק גם בחו”ל, האריזה שלו כמו גם תהליך המיתוג יעשו בהשוואה ותוך ידיעת שאר המוצרים על המדף השייכים לאותה קטגוריה. שילוב של מיתוג נכון וקמפיין פרסום בגוגל מקיף לצרכי הלקוח והעסק יצליח בגדול בכל מקום.

היום בעידן האינטרנט קל מאוד לדעת מה קיים בכל שוק. יש מידע רב על מוצרים כל מיני מדינות ואם מדובר על פטנט, הוא יהיה רשום כפטנט וכך יוכל כל ממציא לדעת אם הוא הולך להמציא מותג או שמישהו אחר כבר הקדים אותו.

לעניין זה נאמר כי לא כל המצאה יכולה להפוך למותג ולעבור תהליך של מיתוג עסקי , אבל אין ספק כי מיתוג עשוי להפוך את המוצר שלכם להמצאת המאה.