כל עסק חדש רוצה להפוך למותג, האפשרות להיות המוצר או השירות הכי טוב בתחום הוא שאיפה של כל עסק. עסקים רבים יודעים ששלב מפתח במיתוג עסק חזק הוא מיתוג חזק ועוצמתי, מיתוג שיגרום לצרכן לזכור את המוצר שלכם ולבחור בו מהמבט הראשון. מיתוג שגורם ללקוח לרכוש את המוצר משאר המתחרים הוא מיתוג שעובד. מיתוג שמצליח, מיתוג… שמוכר.

מיתוג עסקי הוא שלב אפקטיבי אשר יכול לחסוך זמן רב וכסף עוד לפני הקמת העסק ולכן זוהי חשיבה חכמה ורציונאלית, אך מהי הדרך הנכונה ביותר למתג את העסק בעולם התחרותי של היום? כמעט לכל עסק יש תחרות. עסקים רבים בישראל נסגרים עוד בטרם קצרו את הפירות הראשוניים שלהם, דבר זה נובע ממיתוג לא נכון ובחירה שגוייה במיקום העסק, מטרת העסק, והסתכלות שגוייה על קהל היעד והתחרות בשוק.

כדי להימנע מהאפשרות הזאת יש להתבונן בכמה רבדים חשובים לפני הקמת העסק החדש. מיתוג עסק חדש שעובד. כך עושים זאת נכון:

  • ייחודיות – תכירו את המתחרים שלכם. בדיקה מקיפה של התחרות בתחום תגרום לכם להבין ולהבחין האם יש כדאיות בפתיחת העסק, כאשר השוק רווי מתחרים יש לקחת זאת בחשבון. תחרות היא בריאה ולכן מיתוג עסק חדש ישים אתכם מעל כל שאר המתחרים. בניית מוצר ייחודי באמצעות מיתוג שעובד ייצור את הבאזז הראשוני שצועק אני פה ואני הכי טוב בתחומי! בידול העסק מהמתחרים באמצעות מיתוג.
  • אפיון קהל היעד של העסק – שימו אתכם בנעליים של הלקוחות, מה מניע אותם לרכוש את המוצר שלכם? למה יש להם סיבה להשתמש בשירות שלכם? זהו השלב הראשוני והבסיסי ביותר בתהליך מיתוג. סקר שוק אפקטיבי הכולל מיהו קהל היעד, לאיזה גילאים העסק שלכם פונה, מעמד סוציו אקונומי, סגנון חיים ועוד נושאים מגוונים על קהל המטרה שלכם תגרום לכם להבין יותר טוב בדיוק מהם הפרמטרים שהלקוח לוקח בחשבון לפני שהוא מתעניין בעסק שלכם ומבצע רכישה עתידית.
  • אופי העסק – מהי הזהות העסקית שלכם? מה עומד מאחורי העסק? הבנה רחבה על מהות העסק משלב הפתיחה תעזור למתג אותו בצורה הטובה ביותר. תשאלו את עצמכם רגע, מה המטרה של העסק? האם הוא מתאים לסביבה הנוכחית? מחשבה תחילה בטרם מיתוג העסק מחדש יכולה לחסוך לכם המון בעיות שעלולות לרוץ בהמשך תהליך המיתוג.
  • רלוונטיות – עסקים רבים נפתחים עקב הטרנד החדש, עקב הדבר החם הבא. אבל האם הוא עדיין יהיה רלוונטי בעוד שלוש שנים מעכשיו? האם הצרכנים עדיין יצטרכו את המוצר או השירות הזה בעתיד או שההתנהגות הצרכנית תשתנה? תזהו את הרגלי הצריכה מבעוד מועד וכך תבנו מותג שעובד לאורך שנים. מיתוג עסק חדש עובד גם עכשיו וגם בעתיד.
  • ערכיות ועיצוב – מיתוג הוא הרבה יותר מצבע וטקסט, הרבה יותר מטקסט. דאגו שלעסק שלכם יהיה ערך בולט, ערך מוסף ייחודי שיהיה הערך המרכזי בתהליך מיתוג העסק החדש, שילוב של עיצוב נכון ותפיסה של מה הלקוחות מחפשים בדיוק. עיצוב מקורי הוא עיצוב שברגע שהקהל יראה את המותג שלכם ישר תצוץ בראשו האסוציאציה למוצר. מה אנשים חושבים שהם רואים את הלוגו של אפל? מקדונלד’ס? בדיוק…. אתם כבר יודעים.

מיתוג עסק חדש הוא שלב הכרחי בתהליך הקמת העסק או כאשר עסק קיים רוצה לחדש ולהתרענן. מיתוג עסקי מדויק יעשה בדיוק זאת – ייצור זהות חדשה לעסק וישרת בדיוק את הצרכים שלנו. אנחנו באלפא מיתוג יודעים בדיוק איך למתג כל עסק ולהפוך אותו למותג. כל עסק הוא הרפתקה חדשה ולכן יש צורך בהתאמה אישית כדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר. מיתוג עסקי חדש שעובד. אלפא מיתוג.