על מנת לבנות מותג נגיש יותר שאנשים באמת יתחברו אליו הוא צריך להיות עם אלמנט אנושי יותר. במידה ואתם לא המותג עצמו (כמו במקרה של מיתוג אישי למשל) הרי שתצטרכו לייצר קול אנושי יותר למותג שלכם. תוכלו לעשות זאת בדרכים שונות כמו בחירת מסרים נכונה, שילוב תמונות וסרטונים המשתפים אתכם, מי עומד מאחורי המותג, את הסיפור של המותג ועוד. במדריך זה נרחיב יותר בנושא אופי המותג שלכם וכיצד ניתן לבנות מותג אנושי יותר.

מהו אופי המותג שלכם? מה זה אומר בכלל?

אופי המותג שלכם הכוונה היא לאוסף רגשי, שכלי והתנהגותי של המותג שלכם ועקביות לאורך זמן. הכוונה היא לתאר את העסק שלכם כאילו הייתם מתארים בנאדם. ממש כמובן אנשים, גם למותגים יש את הדרכים לזהות אותם ומאפיינים שישר מסגירים ומזכירים אותם. שמרו על עקביות לאורך זמן ותוכלו ליהנות מבניית מותג איכותי ומוכר. בניית אופי המותג שלנו חיונית מאוד ליצירת זהות נבדלת מהמתחרים שלכם וכדי להציג לגולשים את העמדה שלכם בשוק ומה אתם רוצים לקדם. 

כיצד נבנה מותג אנושי יותר?

  • כנות – חשוב יהיה לייצר אמינות וכנות אמיתית ביניכם לבין עצמכם וביניכם לבין הקהל שלכם. באמצעות כנות תוכלו לייצר גישה של רגליים על הקרקע, גישה לא מתחנפת מצד אחד ואמיתית ובטוחה ללקוחות שלכם מצד שני. תמיד תהיו שקופים עם הלקוחות שלכם.
  • ריגוש – הוסיפו אלמנטים של רגש למותג שלכם. הלהיבו את הקהל באמצעות צבעים נועזים, פרסומות מרגשות או מצחיקות, פוסטים מלאי אנרגיות, יצירתיות, הליכה עד הקצה ועוד.
  • עקביות – צרו תחושה של עקביות בעסק שלכם, של צמיחה מתמשכת ויציבה. אלמנט זה משלב בין תחכום, אינטליגנציה ושידור הצלחה. 
  • מסתוריות – כדאי לשלב כמה אלמנטים של מסתוריות בעסק שלכם, כמו גם אלמנטים של תחכום. אתם לא רוצים לסבך את הדברים יותר מדי, בבקשה כאשר מדובר על מיתוג העסק שלכם, אך בהחלט תוכלו לייצר עניין סביבכם בדרכים שונות.
  • קשיחות ועוצמה – אלמנט זה מתאים בעיקר לעסקים בתחום היוקרה, הרכב, חדרי הכושר וכו’. המטרה היא לשלב כוח, עוצמה, שרירים, עבודה קשה ועוד מאפיינים שיגרמו לקהל להרגיש אתכם ולהזדהות עם המותג שלכם.