איך הופכים את העסק שלך למותג

איך להפוך את העסק למותג ?

כשאתם נכנסים לעולם העסקים המודרני של היום, בין אם אתם עסק קטן בינוני או גדול, אתם חייבים להשקיע זמן ותקציב במיתוג העסק שלכם. לאיפה שאתם משקיעים במיתוג שלכם קודם כל תחקרו את המידע על החברות המתחרות שלכם. איך הם משווקות את עצמן ומה מבליט אותכם מהם.

כשאתם משווקים את העסק שלכם בזירת המסחר הגלובאלית באינטרנט אתם יודעים  כי המסחר באינטרנט הוא המקפצה הגדולה שדרכה יכול עסק קטן ובינוני לגדול ולצמוח במהירות שיא ולהפוך בין לילה לעסק כלכלי רווחי ומצליח ברמה בינלאומית. ומה שיעשה אתל ההבדל הוא מיתוג העסק ברמה גבוהה ושאיפה להפוך את העסק למותג. 

הפיכת העסק למותג הוא השלב אליו שואף כל עסק באשר הוא. הפיכת העסק שלכם למותג תניב לו הצלחה עולמית בזירת המסחר המקוון באינטרנט ומכאן השמים הם הגבול.

איך הופכים את העסק למותג ?

נדרש לעבור מספר שלבים על מנת להצליח למתג את העסק ועוד כמה על מנת להפוך את העסק למותג נצרך ומועדף על ידי לקוחות הצרכנים. כדאי להכיר את החוקים החשובים בהליך המיתוג העסקי, מאחר ומיתוג עסקי הוא תהליך הממתג גם שירותים שחברה מספקת, גם מוצרים שחברה מוכרת ועסקים בכלל. בין היתר ניתן להדגיש את השלבים החשובים הבאים :

בחירת שם לעסק 

כדאי וחשוב להקדיש זמן ומחשבה על השם של העסק או המוצר שלכם, שמו של העסק מעיד על אופיו, על ערכיו וכדאי לבחור שם אטרקטיבי ומייצג באופן מדוייק עבור העסק שלכם. שם מתאים לעסק יכול להחיות את המוצר שלכם ושם שאינו מתאים יכול גם לחסל אותו.

במקרים רבים כדאי להיעזר בקופירייטר קריאייטיבי על מנת למצוא שם מתאים למוצר או לחברה, הוא איש המקצוע אשר יכול לייצר התאמה מוחלטת בין שם העסק והמוצר אותו הוא משווק, וזהו חלק חשוב וחיוני במיתוג חברה.

בחירת סלוגן לעסק 

בדרך כלל לכל חברה, חנות, שירות או מוצר נלווה סלוגן פרסומי. הסלוגן הפרסומי הוא המשפט המוביל את המוצר. כמו לדוגמא “זה טוב זה אוסם ” או ” קוקה קולה טעם החיים” הסלוגן צריך לתמצת במדויק את המסרים ואת החוזקות של המוצר שלכם. זהו משפט שמבטא בשיא הדיוק את המטרה של המוצר שלכם. 

הסלוגן חייב להיות קצר ,תמיציתי, קל וקליט מאוד, בכל פרסום המוצר בין אם זה במודעות בעיתונות, בפרסומת בטלוויזיה או בתשדיר רדיו וגם בפרסום בדיגיטל תמיד תהיה הבלטה של הסלוגן על מנת להטמיע אותו אצל הלקוח, וזוהי הצלחתו הראשונה והלא מבוטלת של מיתוג עסקי מעולה

עיצוב לוגו לעסק 

הלוגו של העסק הוא הסמל שלו, וכמו התינוק של במבה, שכל מי שרואה אותו, יודע מה הוא מסמל, גם את סמל הלוגו שלכם תרצו שכולם יכירו ויזהו למרחוק. 

בתהליך יצרת לוגו אתם מגדירים את המאפיינים הייחודיים לעסק שלכם, את המאפיינים הכלליים של העסק שלכם, את הגדרת הצרכים של העסק, את המסרים שהעסק רוצה להעביר ללקוח וכדומה. ככל שתרדו לפרטים הקטנים כך תוכלו למצוא את הלוגו והסמל והסלוגן המתאים למוצר שלכם כמו כפפה ליד, הממתג את המוצר שלכם בדיוק מושלם ללקוח. הקדישו זמן ותשומת לב למחשבה על התכונה של המוצר שתרצו שהלוגו שלכם יסמל, וגם אם למוצר יש מספר תכונות ויתרונות בחרו את התכונה שכדאי לכם להעביר דרך הלוגו מהאספקט השיווקי. התכונה שתהיה אטרקטיבית ביותר לרוב הלקוחות הפוטנציאליים למוצר שלכם. 

עיצוב הלוגו של העסק או החברה או השירות שאתם מספקים צריך להיות מדויק ככל הניתן, לאו דווקא אמנותי יותר או צבעוני או גדול יותר, הלוגו המדויק ביותר הוא סמל גראפי קל לתפיסה, בעל צבע ,פונט וגודל  המבטא בדיוק את ערך המוצר עליו אתם בונים את המיתוג של העסק שלכם.