מחקר שנעשה בפסיכולוגיה חברתית בארה"ב, ביקש לבדוק מדוע אנשים אומרים "לא" לאנשי מכירות. עד אז יש לומר התמקדו המחקרים בהבנת ההסכמות לרכישות ולא הסירובים. המחקר הזה ביקש דווקא להבין מה מרתיע ולא מה גורם להסכמה.

המחקר בדק בקשות לתרומה מדלת לדלת ובחן שני משפטי פתיחה. הראשון פנה אל התורמים הפוטנציאליים וביקש תרומה, השני הוסיף את המילים "גם פרוטה תעזור".

מסתבר שהמתרימים שהוסיפו את השינוי הקטן של "גם פרוטה תעזור" גרמו ל-50% יותר מאשר אלה שרק ביקשו תרומה ולא הגדירו אותה.

מה זה אומר לגבי מיתוג?

זה אומר שכאשר אתה ממתג מוצר או שירות, אתה עוזר לצרכנים להבין משהו שהם לא אמורים להבין לבד. אתה עוזר להם להבין שזה איכותי, שזה עשוי כך, שזה פועל כך וזה עולה כך. כלומר- צרכנים רוצים לקבל מידע כי זה עוזר להם להחליט אז במובן זה אפשר להגיד בוודאות כי מיתוג גורם להחלטות חיוביות של רכישה.

אנשים מהססים ברכישת מוצרים לא ממותגים!

מהמחקר הנ"ל עלה כי אנשים מהססים לפעול כאשר אין בידם מספיק מידע על הרכישה או התרומה. כאשר אין הגדרות למוצר או לשירות, הם לא יבחרו אותו, כאשר הוא יהיה ממותג הוא יעביר להם מסרים להם הם זקוקים כדי לבצע רכישה.

כאשר למותג יש מחיר, זה עוזר לצרכנים לשלם את המחיר הזה, כאשר מוצר לא ממותג, הצרכן לא יודע מה מחירו האמיתי וכמה עליו לשלם. דבר זה חשוב גם כאשר עוסקים בקידום באמצעות גוגל או קידום בפייסבוק.

"שיתוק פעולה" באומנות המכירה!

למהלך הזה שבו מישהו מנסה למכור משהו והצרכן לא מגיב נכון קוראים בעגה המקצועית "שיתוק פעולה". אין ספק כי זה מתרחש בעיקר במכירות של שירותים או מוצרים שאין להם מיתוג. זה כאמור מאוד עוזר לצרכנים להבין מה הם קונים ולבטוח במוצר. המיתוג מוציא אותם מהמצב של שיתוק פעולה ומוביל אותם להחלטה, וככל שהמסרים של המותג ברורים יותר כך ההחלטה תהיה יותר מהירה וחיובית.

 

איזה מוצרים או שירות יכולים להתמתג?

עצם היות המוצר או השירות ממותגים מעידים עליהם שכן, לא כל מוצר או שירות יכולים לעבור תהליך של מיתוג. הם צריכים לכלול שורה של ערכים שניתן למנף איתם קמפיין של מיתוג. הם צריכים להיות איכותיים, שונים ובעלי ייחוד. סך הערכים הללו זו השפה החדשה של המוצר הזה והיא זו שעוברת אצל הצרכנים גם בפסיכולוגית המכירה. מיתוג עסקי טוב עוזר לצרכן לקבל החלטות חיוביות.