אין ספק כי עסק חדש צריך לעבוד קשה כדי להתברג לתודעת הציבור. היום ניתן למצוא כמות גדולה של עסקים וחברות שונות המתחרים זה בזה בתחומים דומים. לכן על מנת לבדל את המוצר או השירות שאותו אתם מספקים ללקוח, ממוצרים או שירותים דומים, יש צורך למתג אותם. מיתוג עסקי מאפשר לעסק ליצור זהות מסוימת מול קהל היעד שלו. חשוב כמובן לשים לב כי המיתוג אכן משרת את המטרות השיווקיות של העסק, היות ולפעמים המצב בפועל הוא הפוך לחלוטין. מיתוג מוטעה עלול ליצור לעסק יותר נזק מתועלת, היות והמיתוג ירחיק את קהל היעד הפוטנציאלי מהמוצר. לכן חשוב להקפיד על תהליך מיתוג נכון ומקצועי, במטרה להגדיל את אחוז המכירות וליצור למוצר או לשירות שלכם את הזהות הרצויה.

 

מיתוג עסקי – כל הכללים להצלחה מובטחת

 

הדבר הראשון שחשוב לבצע על מנת להבטיח מיתוג עסקי מוצלח הוא סקר שוק רחב ומדויק. בשלב הזה חשוב לאסוף את כל הנתונים הרלוונטיים, על מנת להכיר את קהל היעד, להבין את הצרכים והדרישות שלו ובהתאם לכך לנסח בשלב מאוחר יותר אסטרטגיה שיווקית נבונה יותר. בשלב הזה חשוב להכיר את המתחרים שלכם, ללמוד את המוצרים שלהם ואת היתרונות והחסרונות שלהם ביחס למוצר שלכם. שלב המיתוג יכלול את הדגשת היתרון היחסי של המוצר שלכם, על פני המתחרים, תוך כדי מתן תשומת לב לצרכים ולרצונות של קהל היעד שלכם. בשביל זה יש צורך להכיר בצורה הטובה והעמוקה ביותר את המוצר שלכם, להבין בדיוק על אילו צרכים הוא עונה, ואיפה נקודות התורפה שלו. מומלץ כמובן להדגיש את היתרונות, ולטשטש את החסרונות, במהלך הקמפיין הפרסומי של המוצר. ישנו הבדל בין עסקים קטנים בעלי תקציב דל, לעומת עסקים גדולים ומבוססים יותר שיכולים להרשות לעצמם להשקיע יותר בתהליך המיתוג של המוצר. בעוד עסקים קטנים יאלצו להסתפק בלוגו בלבד, עסקים גדולים יותר יוכלו להשקיע גם בפיתוח הוויזואלי של המוצר, הצמדת סלוגן מתאים וכלי שיווק נוספים. חשוב להדגיש כי ללוגו ישנה חשיבות מכרעת בתהליך המיתוג של המוצר, לכן כאשר אנו מדברים על פתיחת עסק קטן, חשוב להשקיע בלוגו מחשבה נוספת. יש שיעדיפו לוגו ויזואלי יותר בצורת סמל, בעוד אחרים יבחרו סלוגן קליט שיעשה את העבודה.

 

לסיכום, מיתוג עסקי מהווה את אחת הדרכים היעילות והאפקטיביות ביותר לקידום העסק ומוצריו השונים. חשוב להקפיד על תהליך מיתוג נבון ומסודר, על מנת להפיק ממנו את התועלת הרווחית והמשתלמת ביותר. מומלץ להיעזר באיש מקצוע, על מנת להבטיח מיתוג מוצלח ויעיל. בניית אתרים ומיתוג עסקי הולכים יד ביד. וכאשר עושים זאת נכון כל תהליך הפרסום יהיה מוצלח.