מיתוג עסקימיתוג עסקי פירושו הבלטה של עסק על פני מתחריו באופן שמדגיש את הייחודיות שלו ואת הערך המוסף שלו ללקוח. אחת מן הדרכים לעשות זאת היה באמצעות אתר אינטרנט: באמצעותו ניתן להציג את תדמית העסק, להעביר מסרים לצרכנים הפוטנציאליים, להגיע לקהל גולשים רחב שעשוי להפוך לקהל לקוחות, להציג קטלוג של מוצרים ושירותים שניתן לרכוש בחנות פיזית או להציע אותם לרכישה מקוונת ועוד.

כל אלה יסייעו לחיזוק המיתוג העסקי, אבל שום דבר לא יעזור אם אף אחד לא יראה את האתר.

בימינו כמעט כל תחום בשוק הפך רווי במתחרים עד כדי כך שהגולשים יתקשו למצוא אתר אחד ספציפי בתוך בליל של אתרים. אם בתהליך המיתוג נוצרו לוגו יפהפה ושפה ויזואלית מרהיבה, ובאתר עצמו יש תוכן איכותי, מידע אמין ומחירים אטרקטיביים – אם לא ייכנסו אליו גולשים, הכל היה לשווא.

איך להביא גולשים לאתר

התחום של קידום אתרים נולד מתוך ההבנה שרוב הגולשים מתמקדים בראש רשימת תוצאות החיפוש בגוגל, כלומר בעשר התוצאות הראשונות. חלק מהם אולי ימשיכו הלאה אל עשר התוצאות שבעמוד השני, אבל לעמוד השלישי כבר כמעט אף אחד לא יגיע. אם כך, כל אתר צריך לשאוף להופיע בין התוצאות הראשונות בדירוג של גוגל, וככל שהדירוג גבוה יותר – מה טוב.

לשם כך ניתן לבצע רצף של פעולות המיועדות לשפר את דירוגו של האתר בגוגל. לדוגמה:

  • עבודה על האתר עצמו: בניה נכונה של היררכיית אתר, איתור שגיאות בקוד ותיקונן, מניעת לולאות הפניות וכדומה.
  • מחקר מילות מפתח: מהם הביטויים שהגולשים הרלוונטיים לעסק עשויים לחפש בגוגל, על מנת שהאתר יוכל להוות מענה עבורם.
  • השקעה בתוכן עם ערך: מה הלקוחות הפוטנציאליים רוצים לקרוא, מה הסגנון שיש לכתוב בו וכיצד ליצור אצל המשתמש תחושה שהיא קיבל את מה שחיפש.
  • בניית קישורים: אתרים אחרים שמקשרים לאתר המקודם מסמנים לגוגל כי האתר הזה אמין, מה שמסייע לדירוג שלו להשתפר. יש חשיבות הן למספר הקישורים והן לאיכותם, אולם בעיקרון ניתן לומר שככל שיש יותר קישורים המובילים לאתר, כך עדיף.
  • מעקב ובקרה: מדידת התוצאות של הפעולות שפורטו לעיל (ואחרות) והתייעלות מתמדת.

לסיכום,

תהליך המיתוג העסקי מכוון לשיפור תדמיתו של העסק בעיני קהל לקוחותיו, אולם ככל שמדובר באתר האינטרנט של העסק, הרי שקיימת חשיבות לפעולות משלימות של פרסום בגוגל וקידום אתרים אורגני על מנת לוודא שכל העבודה שהושקעה בתהליך המיתוג אכן תיחשף לכמה שיותר גולשים.